Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Wednesday, July 21, 2010

Tika waktu agak-agak nak subuh…

bosan Sekarang jam kat laptop aku menunjukkan waktu pukul 5.25 pagi. Masuk hari ni dah 2 malam aku tak tido disebabkan kena siapkan report praktikal aku. Kalau aku tido jugak alamatnya memang tak pergi kelas la. Sangat penat dan bosan buat report ni. Nak kena tunggu ada mood dan masa yang sesuai. Selalunya mood ni datang pukul 1 atau 2 pagi waktu semua orang dah tido dan angin pun agak sejuk menikam masuk ke tulang hitam.

Sementara nak tunggu ada idea dan mood yang berkobar-kobar datang menziarah, aku dah layan 3 episod Fringe season kedua. Sambil kunyah mengunyah coklat yang bini aku bagi tadi, aku layan series tu untuk bagi hilang mengantuk. Harap-harap dapat la stay sampai pagi. Aku takut miss kelas pukul 10 nanti. Lepas ni mesti aku tido kat dalam kelas.

Tengah boring ni sempat lagi aku layan blog orang lain. Tiba-tiba terasa pulak nak bukak blog persatuan member aku di http://itym.blogspot.com. Menarik jugak blog dia sebab berwarna-warni macam kupu-kupu. Boleh kata sentiasa ade je update dan program terbaru yang diaorang post. rasa cemburu pulak sebab aku rasa menulisan blog aku lagi menarik dan tersusun. Guna bahasa dari Kamus Dewan lagi. Kat blog depa tu aku tengok ejaan pun ade jugak yang tunggang langgang. Dah taw dah siapa yang tulis kalau bukan Sazali si timbalan presiden siapa lagi. Sorry ek Zali kutuk kau kat blog aku. Blog aku. Aku punya suka la kan. Wakakaka.

Report aku masih ada dalam 40% lagi yang belum siap. Padahal dah nak kena submit minggu ni. Aku harap dalam hari esok atau lusa dapatlah siapkan benda ni baru boleh dihantar kat lecturer aku. Tiba-tiba aku teringat pasal kelas esok. Aku risaukan kelas pukul 2 petang nanti tu. Lecturer tu fussy sangat sampaikan tak boleh nak pakai jeans kat kelas dia. Kalau budak pempuan tu lain la sebab nampak benda yang tak sepatutnya kan. Tapi jeans lelaki cutting lain kot. Tak kan lah aku nak pakai jeans ketat pegi kelas. Tak pasal-pasal esok kelas tu aku kena tukar seluar slack. Malas siot. Aku tak suka formal-formal sangat pegi kelas ni. Lain la kalau pegi function ke majlis ke kan. Barulah boleh melaram. Ini pegi kelas je kot. Bukan aku nak pegi tayang macho kat awek-awek kelas tu. Tak ada yang cun kot. Aku gelak sinis sekali lagi. Wawakaka.

Taip punya taip, jam sekarang dan pukul 5.39 pagi. Laju jugak aku menaip ni ek? Subuh pun dah nak masuk. Report aku baru ada sikit je penambahbaikan. Sakit betul la nak buat benda ni. Tertekan. Stress. Fenin. Fenin. Tolong aku daa…

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top