Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Sunday, November 28, 2010

Rumah Idaman

the-most-futuristic-houseHari ni aku saja belek-belek, selak-selak buku IKEA, buku-buku perhiasan, aksesori rumah dan yang sewaktu dengannya. Tengok boleh tahan juga rekaan perabot-perabot zaman sekarang. Boleh menjatuhkan air liur perempuan-perempuan yang mengidam nak duduk rumah macam istana.

Harga tak payah tanyalah confirm ribu-riban juta-juta melon. Perabot kayu tu mungkin di import khas dari bulan atau Marikh agaknya, sebab tu dia mahal. Tapi memang cantik la sebab ada perunding hiasan dalaman macam Eric Leong yang dipaksa berlakon Casa Impian tu. Dia suruh letak pasu belah sana, cat dinding ni, pasang wallpaper tu, sangkut gambar ni macam rumah tu bapak dia yang punya. Kurang ajar.

ElrodHouse

Kalau aku nak hias rumah, jangan harap aku nak panggil Eric sebab aku lagi pro dari dia walaupun aku tak ada kelulusan pereka hiasan dalaman, tapi aku ada naluri kecantikan secara semulajadi. Jangan ingat lelaki tak reti berhias atau ada perasaan cantik ok. Sebab tu perempuan syok kat lelaki. Tak caya tanya lelaki.

Aku cadang nak buat rumah 3 tingkat setengah. Kalau ade duit lebih buat 5 tingkat terus. Boleh sewa satu dua tingkat kat budak-budak kolej. Swimming pool kat tengah-tengah rumah ditutup dengan cermin kaca di sekeliling. Laman rumah memuatkan padang golf 20 lubang untuk bagi haiwan ternakan sagat rumput-rumput kat situ. Siapa nak main golf terpulang la kalau berani kena tanduk dengan kerbau jantan peliharaan aku. Kalau sempat buat satu tapak helipad untuk tempat lepak-lepak atau BBQ waktu malam. Helikopter perlu ada kebenaran mendarat sebelum memasuki ruang udara helipad ini.

floating-futuristic-home-ideaDalam rumah pulak dapur perlu lagi canggih dari dapur Iron Chef. Dinding perlu warna 2 tone sebab untuk waktu siang warna lain, malam warna lain. Sofa pulak berada di setiap tepi dinding sebab saja nak isi ruang jangan bagi kosong sangat. Setiap bilik akan ada chandelier untuk bagi pencahayaan yang menarik pada setiap ruang tengah. Ruang tamu ada screen projector untuk memenuhi ruang secara maksimum. TV flat screen dah outdate sebab tak bersesuaian dengan konsep rumah futuristic.

Kira-kira secara rambang mau makan RM 50-100 juta jugalah untuk rumah idaman ni.

2 comments:

Faizal n Fashitah said...

Kalau setakat eric nak hias ruang dalaman rumah, baik buat sendirik betul tak? Aku pun tak berkenan sangat laa hasil keja si eric tu huhu..

Shuq Faqaţ said...

hahaha...setuju2.. =D

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top