Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Thursday, November 4, 2010

Hati Meletup…

broken_heart_emo-1500Hari ini hati aku meluap-luap. Meluap kerana aku rasa seperti dipermain-mainkan. Ingat aku ni anak kecil ke kau nak bagi layanan yang sedemikian rupa? Kau ingat kau bagus?

Menyampah tahap gaban selepas aku tahu keputusannya yang aku tak tersenarai dalam pemilihan itu. Penat membazir masa berlari ke sana ke mari sampai berpeluh-peluh menitik turun dari badan. Kejap orang sana. Kejap orang sini. Hanya untuk memastikan samada berita tu sahih atau tak. Tapi semua orang hanya membangaukan orang lain dengan pass kat orang sana lepas tu orang lagi sana dan lagi-lagi sana. Sebenarnya orang tu tak ada pun hari ini…

Kenapa aku tak dipilih membuatkan aku rasa bengang separuh hari. Penat lelah aku menyediakan semua kelengkapan dan proses-proses semua aku lalui semata-mata untuk dapatkan peluang itu. Apakah aku tak layak? Bullshit la… Setakat nak dapat takat yang tertinggi pun aku layak sebenarnya… Bukan nak menunjuk atau membangga diri, cuma aku masih bengang sebab menjadi mangsa keadaan yang mendiskriminasikan aku sebagai seorang insan.

Berikan aku satu sebab yang kukuh kenapa aku tak dapat pemilihan tu. Tak banyak. Satu je. Kau nak kata yang kejadian-kejadian lepas di antara sebab aku tak dipilih kali ni? Aku ade 1000 alasan yang kukuh untuk membuktikan yang aku tak bersalah dalam kes tu. Aku buat mengikut prosedur yang sebenar dan korang sebenarnya tak ada hak untuk hukum sesuatu yang tak salah!

Dah la… aku dah menyampah dengan korang. Lantak korang lah. Aku malas nak amik tahu lg dah. Kalau ade rezeki tu ada lah. Kalau tuhan nak balas pun korang lah yang akan terima akibatnya. Astalavista…

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top