Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Thursday, November 25, 2010

Interface Baru! Yeargh!

Wargh! Mengantuk! Mengantuk! Semalaman aku tak tido sebab nak menyiapkan interface blog yang baru ni. Huhu! Dah bosan tengok interface yang lama. Balik-balik muka tu je yang keluar tiap kali aku bukak blog. Peminat-peminat yang setia pun boleh jadi tak setia. Ahax! Tu yang aku niat nk tukar interface. Niat dah lama. Tapi baru la ni terlaksana… 

Nak buat guna photoshop mulanya, tibe-tibe photoshop pulak buat hal kata license tak valid la ape la. Potong stim betul la. Maka, terpaksalah aku reinstall balik photoshop tu. Dekat sejam jugak la tunggu sebab software ni berat. Sambil tu layan movie kejap sementara tunggu install menatang tu. Lepas dah abis install, aku try la bukak balik photoshop tu… Alhamdulillah boleh pun bukak. Kalau tak tension aku dibuatnya sebab kena pakai software lain yang lagi memenatkan dan lagi-lagi menyusahkan. 

Tapi dah lama tak guna photoshop. Kekok jugak la. Takde la power sangat, setakat nak edit gambar yang minor-minor tu boleh la sikit-sikit. Nak cari gambar lagi. Nak edit font lagi. Yang payahnya bila nak masukkan tulisan Arab tu sebab photoshop tak support tulisan yang dari kanan ke kiri. Serabut la jugak nak adjust benda tu. Goreng-goreng garing sikit…haa boleh la tu. Janji boleh baca kan? Kalau tak boleh baca maknanya mak kau tak ajar kau mengaji masa kecik dulu. Sekarang kan dah susah nak baca! Hehe. 

Kepada pembaca setia blog ni, sila-silalah jenguk selalu. Sebelum blah tu tinggalkan la komen sepatah dua baris ayat perenggan ke. Sejukkk sikit hati ni menaip panjang-panjang. Bukan sejuk perut mengandung 9 bulan ok! Aku akan berusaha lebih sikit untuk update blog ni dengan benda-benda yang best (haa ape tu??) dari semasa ke semasa. Tungguuuuuu……

2 comments:

Lovely Bella said...

hhuh lame gak tak tukar template blog.. ye aku sgt pemalas.. hehe :)

Shuq Faqaţ said...

memerlukan masa yg sgt lama utk tukar blog.. mcm2 benda kena adjust..hehe

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top