Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Saturday, September 25, 2010

Makang Budok!!!

Aku tibe-tibe terasa nak tulis post ni sebab aku rasa terkesan gile dengan perbuatan sorang budak tadi. Umur baru nak masuk 20an tapi perangai macam budak belum baligh. Cara bercakap kurang ajarnya boleh tahan. Langsung tak hormat orang tua yang orang berumur. Aku naik angin sebab dia lagi muda dari aku. Tu je alasan. Sabit je budak tu tak ada depan aku kalau tak…memang aku ikat dan geletek budak tu samapi dia terkencing kat situ jugak. Pastu lepaskan budak tu tapi jangan bagi balik seluar. Kejam siot aku. 

Semalam pergi teman mak aku pergi pasar mini. Ternampak kelibat seorang budak dalam umur 10 tahun tengah main aci (nyorok-nyorok). Tak tahu pulak main ramai-ramai atau main secara individual. Rasa macam nak join sebab gian dah lama tak pekena game ni. Tapi nanti mesti budak-budak tu boikot aku justeru game aci ni akan jadi tak best. Untuk memuaskan hati dan nafsu aku ni nak main jugak, aku ambil jalan alternative dari jalan biasa menuju ke kedudukan budak tu menyorok. Aku jalan pelan-pelan… 

“WARGH!! MAKANG BUDOKKK!!!” 

Budak tu terkejut tahap dewi jugalah. Sampaikan muka dia jadi agak biru dan rambut dah nak tegak macam kena renjatan elektrik. Untuk masa lebih kurang 5 saat budak tu memberikan reaksi patung terkejut tak gerak-gerak. Lepas tu tibe-tibe budak tu menggigil, terketar-ketar macam kena tangkap sejuk. Macam orang puas meroyan pun ada rupa jugak la. 

Aku pun pelik dengan budak tu lantas beredar dari tempat tu. Tinggallah budak tu secara individu kat situ. Sempat jugak terpandang seluar budak tu macam basah la pulak. Kenapa pulak ni???

Yang sebenarnya....
Rupa-rupanya budak tu bukan main aci, tapi dia tengah cari jamban sebab dah tak tahan nak terkucil. Belum sempat jumpa jamban dah jadi mangsa keadaan. Nasib kau la budak. Lain kali jangan tahan kencing.

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top