Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Saturday, October 9, 2010

Lamanya Menyepi!

Aargh!! I'm back! Lama gile aku tak update blog ni! Dekat 2 3 bulan jugak la aku tak post entry baru yang sentiasa dinanti-nantikan peminat-peminat sekalian. Haha. Ayat gile poyo! Nak buat macam mana, masa tak cukup nak mengetuk-ngetuk keyboard ni. Perlukan ample time sambil duduk depan laptop bertemankan secawan kopi atau Nescafe panas... Baru la syok nak post entry! Kan kat TV dulu ada iklan kalau minum Nescafe nanti otak kita akan berkembang dan bercambah. Itu mengarut ok.

Bertemankan secawan air panas tu sekadar nak bagi feel datang je. Kadang-kadang idea dah ada dalam kepala tapi tak terhajat nak disampaikan kat blog ni. Ada je aral yang melintang. Itu lah. Ini lah. Biawak melintas lah. Kereta terjunam lah. Macam-macam alasan kan. Naik bosan pulak dengar karutan yang sama. Ishhh.

Lepas ni tak tau ada lagi tak masa untuk layan hidupkan blog ni. Nampak macam dah mati pun ada jugak. Pembaca haram nak komen. Usahkan sepatah, se-smiley pun depa kedekut nak bagi. Harammm tol. Follower setakat ni adalah 100+ orang. Tapi 100+ ni pun macam join sambil lewa je. Jeles tengok blog-blog panas yang sentiasa ada orang komen walaupun isinya tu mengarut. Agaknya orang suka komen benda-benda mengarut kot? Tapi aku tak suka mengarut. Itu berlawanan dengan lumrah alam aku. Haha.

Jadi aku perlu fikir patutkah aku buat entry yang bersifat provokatif? Atau yang lebih humor? Atau lebih radikal? Semua tu bagi aku akan ada kesan-kesan khas yang akan muncul di kemudian hari. Sekarang ni silap cakap sikit keluar surat khabar. Silap sikit lagi polis dan reporter cari. Lagi silap lagi boleh masuk lokap. Lagi-lagi silap memang jadi penghuni Kamunting. Nak sebut pun bahaya. Kat Malaysia ni terlalu banyak isu sensitif sampaikan nak bersuara pun susah. Di mana kebebasan bersuara??? Ops..tersebut la pulak. Maaf~

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top