Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Monday, June 28, 2010

Maafkan aku…

514443215_08f6f18b88 Sayangku…

Maafkan aku…

Kerana aku menjadi orang yang lain apabila jauh dari dirimu…

Bukan bermaksud aku curang atau menduakan…

Tapi kerana aku terperangkap dengan keadaan…

Keadaan yang aku tak bias lari daripadanya…

 

Maafkan aku…

Kerana aku sentiasa lemah dan terlalu mengikut arus kehidupan…

Aku hanya manusia lemah yang kadangkala gagal dalam perancangan…

Aku masih tak berdaya dalam membuat keputusan diri sendiri…

Jauh sekali membuat keputusan untuk orang lain…

Ampunkan sekiranya aku gagal membuat pilihan…

 

Maafkan aku…

Aku juga harus mengejar impian seiring dengan mengejar dirimu…

Kerana aku berpegang pada prinsip yang mesti aku kotakan…

Aku sanggup berbuat apa saja demi cita-citaku…

Yang bukan sekadar angan-angan kosong…

Bukan sekadar rancangan masa pendek jua sementara…

Tapi perancangan kehidupan untuk bersamamu…

 

Maafkan aku…

Jika aku tidak dapat menghubungimu di waktu kau perlukan aku…

Aku sedar ketiadaanku menggelisahkanmu…

Namun aku masih tak berdaya untuk memelukmu pada saat itu…

Kerana pada waktu itu aku sedang berjuang…

Memburu impian dan matlamatku…

 96730897_07806c893e

Maafkan aku…

Jika kau melihat aku sedang bergelak ketawa dengan rakan-rakanku…

Yang pada waktu itu kau tiada di depan mata…

Sebenarnya hatiku bersedih kerana kau tiada untuk kita gembira bersama…

Gelakku hanya penawar duka sementara…

Sedangkan kau lah penawar dukaku selamanya…

 

Maafkan aku…

Andai jawapanku mengecewakan hati mulusmu…

Dimana setiap persoalan dibalas dengan persoalan…

Sekiranya jawapan yang diterima terasa kepahitan…

Aku lebih rela berdiam dari melihat dirimu kesakitan…

 fear_to_god_edited

Maafkan aku…

Kerana aku terkongkong di dalam dunia yang bukan aku pinta…

Dunia yang penuh dengan seksa dan pancaroba…

Dimana setiap hati dan perasaan perlu aku jaga…

Jika tidak aku yang akan merana…

 

Maafkan aku…

Jika aku terperangkap dalam dilemma kehidupan…

Yang perlu aku buat pilihan dan penilaian…

Bukan bermaksud aku menegetepikanmu…

Tapi kerana  persediaan untuk bersama denganmu…

 

Sayangku…

Aku tak bisa teruskan hidupku tanpamu…

Aku perlukanmu setiap saat langkah dan nafasku…

Agar aku bisa terus berdiri…

Menyambung perjuanganku sampai mati…

 I__m_sorry____by_sexualpowertrip

Sayangku…

Aku harap kau bersabar dengan dugaan sementara ini…

Ingatlah bahawa sentiasa akan ada rintangan untuk kita bersama…

Janganlah kau tewas dengan cobaan dan pancarona…

Kerana aku sentiasa mendoakan kita bahagia…

 

Maafkan aku…

Seandainya kita jarang bersua muka…

Jarang berbicara soal cinta dan asmara…

Seringkali bertelagah soal kehidupan sementara…

Namun…

Dihatiku hanya ada kamu…

Hanya ada dirimu…

Sentiasa ada kau…

Sering memikirkan dikau…

Kuingin bersama kau…

 

Sayangku…

Aku ingin kucup keningmu…

Ingin membelai rambutmu…

Ingin mengelus pipimu…

Ingin memeluk dirimu…

Agar kau tahu yang aku sangat-sangat mencintaimu…

Sepenuh jiwa dan ragaku…

Sampai akhir hayat dan nafasku…

Hanya satu pintaku padamu…

 

Maafkan aku…

nurtakwa

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top