Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Monday, June 21, 2010

Menyepi . . .

loneliness Dah dekat 2 bulan aku tak update blog aku ini. Sepanjang 2 bulan ni aku kena buat praktikal di Kementerian Belia dan Sukan kat Putrajaya. Kehidupan sebagai seorang pelatih latihan industri banyak ajar aku erti kehidupan. Tiap-tiap pagi kena tunggu bas yang lembab mengalahkan siput babi. Masa balik pun sama jugak. Tak kesah la di mana-mana terminal bas pun sama je. Macam mana nak tingkatkan produktiviti negara? Hampeh macam hampas kelapa.

Kini aku cuba untuk kembali menghidupkan balik blog yang dah agak lama terbiar ni. Walaupun tak ada post entri yang baru, aku tengok tetap ada jugak pengunjung yang datang baca entri yang dah lama aku tulis. Masih menarik. Masih mampu menarik pengunjung. Dari seluruh dunia pulak tu. Hahaha.

Di ofis aku bukan tan nak post entri baru. Internet ada je 24 jam. High Speed LAN pulak tu. Tapi kesibukan kerja + aku yang buat-buat sibuk menyebabkan aku tak ada masa untuk mengetuk-ngetuk papan kekunci kat ofis tu. Aku hanya sempat bukak Facebook je sebab tak perlu fokus sangat depan komputer. Nak post entri memerlukan perhatian dan fokus yang mencukupi. Lagipun keyboard kat ofis tu keras sangat. Sakit tangan nak menaip. LOL!

Banyak sangat benda baru yang aku belajar bila bekerja dengan kerajaan ni. Yang baik ada. yang buruk pun tentulah ada. Yang boleh diikut sebagai teladan pun ada jugak. Tapi yang tak sepatutnya diikut lagi banyak. Kalau aku nak cerita kat dalam entri ni sampai bila pun tak habis. Biarlah aku simpan sebagai kenangan yang manis bercampur pahit. Yuck!

Lepas praktikal ni mungkin akan ada orang yang sedar perubahan dalam diri aku. Mungkin tingkah dah berbeza. Kata-kata dah lain. Minat dah berubah. pandangan mungkin tajam. Bercakap pun hati-hati. Semuanya adalah perubahan untuk jadi yang terbaik. Bukan jadi makin teruk. Hidup ni kena pandai-pandai sendiri. Kalau tak reti hidup nanti kena tindas dengan orang lain yang sentiasa dengaki untuk msukkan pasir dalam periuk nasik orang.

Bak kata Nabil. “LU PIKIRLAH SENDIRI!”

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top