Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Friday, June 3, 2011

Merapu Mengarut Merepek (TOLONG jangan baca...)

Apakah daya... terima jela ketentuan... dah takdir dalam Loh Mahfuz tetapkan camni... redha jela... iman pun lemah... cinta dengan tuhan pun bukan kerja mudah... aku belum capai maqam tu lagi... jangan salahkan aku... aku takde niat buruk dengan sesape... aku cuma berusaha je... andai usaha dan titik peluh aku tak diterima takpelah... cakap salah tak cakap salah... memang sejak dulu tak pernah ada orang faham aku... orang hina..org caci maki aku adelah... depan-depan lagi.. diaorg masuk isim agaknya... selagi mana aku bleh sabar aku akan sabar...  setakat ni aku masih kenal ape tu sabar... dan aku akui aku memang tak pandai agama... aku tak arif bab hukum hakam ni... aku tak khatam pun bab amalan-amalan sunat nie... cukup-cukuplah kata aku ni pandai la alim la.. tak alim mane pun.. masih bodoh..masih bengap... dlm hidup ni bukan mudah nak mencari tuhan... macam aku kata tadilah.. belum capai maqam tu lagi... ntah maqam ape agaknya aku skrg ni ek? maqam jahiliah lagi rasanya... byk benda-benda yang aku masih jahil dan tak taw... bila pikir balik bkn aku yg nak jadi camni... tuhan lagi taw ape yg terbaik untuk aku... mungkin ni yg tuhan rasa terbaik agaknya... niat hati nak jadi ahli sufi... tapi dalam nk cari arah jalan tu macam-macam dugaan yang memesongkan... aku tak nak cakap pasal hati lagi dah... serik dah... sebab hati ni lah macam-macam benda jadi... opss... cukup! cukup! jgn sebut lagi... sensitif... org dulu kata kalau ikut h*** nanti mati! aku pernah terpikir satu masa dulu aku nak lari jauh-jauh dari rumah... aku nak duduk wat ibadat kat satu masjid yang takde sorang pun yang kenal aku... pastu aku pikir nak mati je... watpe pikir dunia?? baik aku pikir tuhan je sampai ke mati... zuhud melampau namanya.. tapi aku masih belum capai maqam tu... org kata bila kita lari dari dunia, dunia akan kejar kita... dunia memang bodoh!!! apasal kau kejar orang??? ape? kecik hati??? hahahhaha... aku dah puas dah rasa kecik hati... dah lali... dah keras dah hati ni.... macam orang yang takde perasaan...haa macam tu la... sedih?? hahahaha...dah kering dah hati ni dah sedih apenye... dah tandus airmata dah macam gurun sahara... gila??? hahahaha... orang gila kan tak betul akal dia.. skru longgar agaknye... takpun tercabut.. tapi orang gila bukan nanti masuk syurga ke? sebab dia takde dosa.. jadi semestinya dia tak masuk neraka... hmm..tiba-tiba aku teringat kat WUFI... sekumpulan makhluk yang hipokrit... katanya perjuangkan Islam la ini lah itulah.. tapi tgk cakap tak serupa bikin... menjatuhkan sesama Islam... macam politik la plak,,. haha..  opss... lupalah... aku tak boleh cakap bab ni sebab aku pun tak pandai agama.. WUFI tu lagi pandai dalam hal-hal camni kan kan...  dah la.. aku pun tak tau ape benda aku dok menceceh pukul 4 pagi nie... sawan dah agaknya....... lepas ni aku nak bercuti dari blog ni kejap... penat la nak jaga blog... silap-silap dapat sakit...demam ke sawan ke... tengok la brape lama aku nk cuti.. ikut suka hati aku lah... blog aku kan...


haa..sblum abis aku nk tulis penafian:  post ni aku tak tuju kat siapa-siapa... takde niat nk menyakitkan h*** ke, jasad ke, ruh ke.... xde kena mengena dengan orang lain... ini post tentang diri aku sendiri......aku punya suka la nak tulis hape-hape pun.......kan aku dah kata kat tajuk atas tu dalam kurungan tu.... TOLONG jangan baca.... tapi kalau korang baca jugak nampak sangat la yang korang ni DEGIL.....ada paham?

2 comments:

azwa amani said...

adik nak baca jugak.. semoga yg terbaik buat abangku...sesungguhnya, mengalir airmata bace entry ni.terima kasih...

Tukang Tulis said...

kesatlah airmatamu adikku... hidup kita mmg banyak dugaan... silap haribulan boleh hilang akal kalo x kuat iman... jgn berterima kasih kat abg... terima kasihlah pada Allah.. Dia uji kita tu tanda Dia syg kat kita.. kan adik kan? =)

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top