Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Tuesday, June 21, 2011

sekadar blog murahan...

salam semua... dah lama sangat aku tak update blog ni. broadband 2 bulan tak bayar sampai kena barred... sebab tu tak boleh online... nak wat camne... duit takde nak bayar... berhutang sana sini... tersepit..terkandas...terdesak... sume terrrr ada... sampai rasa nak tercirit pun ada laa.. update status facebook pun pakai henfon je. nasib baik ada kredit yang tinggal beberapa sen tu. bukan mesej sangat pun. calling apatah lagi... takde orang yang nak dimesej atau di call... yang ini sibuk.. yang itu busy.. yang ini program.. yang itu praktikal... yang itu pulak kerja part-time... yang ini pulak busy study... yang aku?? duduk rumah menagih lemak.... dah gemok dah badan ni.. tayar spare pun dah macam tayar spare lori balak...

tak apelah kalau aku tak update blog pun kan... entry semua membosankan.. asyik mengeluh dah bercakap pasal hati... boring kan kan kan? lagipun bukan ade orang yang nak baca... traffic sangat lancar dan clear sampai boleh bawak lumba haram macam kat highway la... setakat 160 org follower tu ape la sangat kalau nak dibandingkan dengan blogger hebat lain kat luar sana yang hit masuk beribu2 setiap hari...follower dieorg masyaallah... boleh buat persatuan laa...

sepanjang cuti ni setiap hari mendatang dan didatangi adalah membosankan... tambah pulak bila tak boleh online lately nie..dah jadi mcm jin dalam botol.. tak tau dunia luar... situasi aku orang lain tak faham.. quote dari kakak kesayangan aku, "mereka kata mereka faham, namun sebenarnya mereka tak faham tapi buat-buat faham." benar sekali kata-kata dia... cikgu la katakan... ceritalah macam mana pun..kalau mereka bukan di tempat aku, mereka tetap tak akan faham... sabar memang sabar... tapi sejauh mana aku boleh sabar... bila aku naik angin mulalah nak menyalahkan itu ini... menyalahkan kerajaan la..orang sekeliling la... dan ada orang yang aku langsung tak dapat maafkan... orang-orang itu aku tetap berdendam sampai akhir hayat aku sebab sesuatu itu terjadi disebabkan mereka... huh..luahan la pulak... lantak la kalau orang-orang tu baca pun statement nie... biar diaorg tau yg satu masa aku akan tuntut bela...... aku tuntut hak aku yang lama mereka perjual dan pergadaikan...

haih... dah merapu dah... masuk isim agaknya... dah la..dah la... sekadar tulis kasi ade entri je... korang baca ke tak baca ke bukan ada effect kat aku pun... bukan tontonan umum pun nak dijaja sana sini... sekadar blog murahan... hahahah.... dah dah.... sakit otak dah nie... adios.... selamat~

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top