Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Sunday, May 29, 2011

Menyampah dengan jerawat~

Hari ni satu jerawat muncul kat muka aku. Rasa tak selesa. Sakit hati pun ada dengan jerawat ni. Dah la rasa macam hodoh. Menambahkan ketakhenseman atas muka aku yang dah memang tak hensem ni. Aku sedar diri aku siapa.

Kakak aku cakap jerawat ni sebab stress. Pendapat aku pulak jerawat ni sebab makan kacang goreng. Setiap kali aku makan kacang mesti jerawat ni keluar. Kalau tak makan takde pulak keluar. Sebab tu bila makan nasi lemak aku buang kacang-kacang tu.

Tapi ada kemungkinan jugak jerawat ni disebabkan stress. Lately ni aku memang selalu stress. Duduk rumah ni rupenya lagi stress dari blajar kat kampus. Sebabnya, kalau kat kampus bila stress aku boleh keluar release tension. Tapi bila kat rumah, stress tu makin terpendam macam simpan larva gunung berapi. Kadang-kadang bila tak tahan dengan stress tu meletus gak.

Bila tengok muka-muka orang lain yang cerah dan bersih sebab takde jerawat ni aku terfikir, diaorang ni tak penah kena stress ke? Berseri-seri tengok muka diaorang macam pengantin diandam nak naik pelamin. Sejuk je rasa bila tengok muka camtu. Tapi yang aku punye stress ni bila nak hilang haaa??????
Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top