Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Wednesday, May 11, 2011

Tak sabar menunggunya...

Dah beberapa hari jugak aku tak menulis entry kat blog ni. FB pun dah dekat 3 hari tak bukak rasanya. Rasa malas pulak nak melayan notification-notification yang berlambak-lambak berjela-jela tu. Kalau bukak mesti berjam-jam masa terbuang dilayannya FB tu. Baik aku men'cuti'kan diri aku dari internet barang seketika sehari dua. Huhu.

Hari ini aku online sebab nak kena hantar emel. Kalau lambat hantar menyusahkan orang lain pulak. Alang-alang dah online tu, sempat la layan FB sambil tulis entry ni kejap. Kalau waktu lain tak dan nak menulis entry sebab asyik keluar rumah je. Tak lekat kat rumah sebab aku selalu ikut family aku keluar melayan urusan diaorang pulak. Pagi, petang, siang, malam keluar. Tapi tangah malam tak keluar la. Kami manusia. Bukan Batman.

Sepanjang hari mesti ada cerita yang menarik, ada kisah sedih, ade pengalaman baru, ada tragedi Oktober dan macam-macam adaaaa. Perasaan pun macam-macam jugak. Ada rasa nak marah, nak mengamuk, nak menangis, nak belasah orang, nak duduk diam je dan macam-macam jugak adaaaa.

Esok sampai Ahad ada macam-macam jadual yang perlu diisi (wajib diisi). Sebabnya kebanyakkan plan semuanya ikut kepala family aku. Mana depa pergi aku kena ikut. Macam banduan pulak dah. Aku yang tak ada kuasa ini ikut jela plan diaorang. Layannnn. Tapi yang paling aku tak sabar tunggu ialah hari Sabtu ini. Hari Sabtu dalam sejarah. Hari keramat. 14 Mei. Bukan tragedi 13 Mei. Semoga tarikh 14 Mei ini akan melimpahkan rahmat dan berkat-Nya ke atas kami semua. Amin.

Tak sabar aku menunggunya. Penantian yang bakal berakhir. Perasaan yang telah bertahun lamanya ku pendam. Apakah bakal diluahkan semuanya pada hari penuh bersejarah itu?

Cuma hati ini kadangkala bertanya, perlu ke aku ikut diaorang? Aku duduk rumah je tak boleh ke? Atau aku keluar ke mana saja yang aku rasa nak pergi? Entah la.. Persoalan tu makan masa jugak untuk di jawab. Tapi aku harap semuanya akan baik-baik saja. Doakan la yang terbaik. 

1 comment:

SaZ0 said...

hurm...ateh pn trtnya2....perlu ke dik???

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top