Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Saturday, May 7, 2011

Ya Allah… Tabahkanlah hatiku

Ya Allah, aku memohon ampun dan maaf kepadaMu kerana hambaMu ini terlalu acap kali…setiap ketika…setiap masa dan setiap saat mengeluh, merintih, merungut dengan ketentuanMu oh tuhan…

Hati hambaMu ini kadangkala tidak tertahan…tidak terdaya… tiada upaya menempuh ujian dan dugaan yang Kau turunkan kepadaku... Satu demi satu dugaan yang kau berikan ini seakan-akan membuat jasad lemahku ini tak sanggup lagi untuk meneruskan hidup yang menyeksakan ini oh tuhanku…

Iman hambaMu ini terlalu rapuh, nipis dan mudah sekali untuk hancur luluh… Iman yang lebih nipis dari kulit bawang ini mungkin bila-bila masa sahaja terkoyak dek tekanan yang mengujinya… Aku ini lemah lagi hina Ya Allah!

Aku tak tahu mengapa Kau terus menguji dan menguji kami ini Ya Allah… Apakah kerana kau tahu yang aku masih mampu mengharunginya dengan kudratku yang selemah ini? Apakah ada hikmah yang ingin Kau tunjukkan kepada kami wahai tuhanku yang Maha Pengasih? Seandainya begitu, redhakanlah hati hambaMu ini agar aku bisa menelannya sekalipun ia sepahit hempedu…

Mengapakah Kau merenggut dan menyentap hatiku sedangkan hati ini baru mula untuk sembuh dari luka sepanjang hidup…?

Jiwa dan laraku ini lemah…tiada kuasa…tiada daya untukku menerima sebuah hakikat yang pahit untukku menerimanya… UjianMu semakin lama semakin sukar untukku harunginya oh tuhan yang Maha Menguji…

Aku pohon kepadaMu Ya Rabbi dengan sepenuh hati ini… janganlah kau menguji diriku, jiwaku, fizikalku, mindaku, rohaniku, zahirku dan batinku dengan sesuatupun yang tidak mampu aku lalui kerana aku takut ketidakmampuanku untuk mengharungi dugaanMu itu membuat imanku berkurangan kepadaMu…

Seandainya dengan melalui ujian-ujian ini Kau masukkan kami dalam golongan-golongan yang beriman kepadaMu, maka kami pasrah dan tawakkal akan ketentuanMu Ya Rabbul Jalil…Tuhan Maha Agung… Sesungguhnya hanya Kaulah yang Maha Mengetahui segala isi yang tersurat dan tersirat…di langit dan di bumi…

Amin…

(T_T)………

1 comment:

azwa amani said...

la tahzan ya akhi.....huhuhuhu...past was past.... :)

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top