Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Tuesday, February 9, 2010

Aku tak percaya lagi...


Sometimes i do not know who should i trust. When i trust that person, they break the trust that i had given. Kenapa ini semua berlaku? Susah sangat ke nak simpan rahsia? Terlalu mudahkah untuk menutup mulut? Atau mulut mereka-mereka ini memang tak boleh ditutup? Kenapa tidak mencuba dengan sedaya upaya untuk pecah di perut? Takut terlalu kembung menyimpan rahsia? Takut perut meletup sebab terlalu banyak rahsia nak disimpan?

Ketahuilah bahawa akan ada orang yang terasa hati dan ada orang yang akan mengalami kesakitan kerana perbuatan mereka-mereka ini. Susah sangat ke nak mengelak dari membicarakan hal-hal sedemikian? Kalau nak bersuara pun tapis-tapis lah. Ini semua keluar macam langsung tak dapat menghormati amanah yang telah diberikan kat diaorang. 

Serius lepas ini aku tak akan beritahu apa-apa lagi kat mereka ini. Lain yang kita harapkan, lain yang diberikan. Biarlah rahsia tinggal rahsia. Lebih baik simpan sendiri dari memberitahu kepada orang yang tak tahu menyimpan rahsia. 

Pada sesiapa yang terasa pedas, silakan terus memakan cili. Cubalah terus makan cili tapi jangan sampai tahap minum air sebab pedas itu akan hilang rasanya. Mulut korang semua pedas kan? Lain kali kunyahlah cili padi mentah-mentah...

3 comments:

syud said...

simpan dlm hati jer laa yang...

Tukang Tulis said...

nanti meletup. macam gunung berapi pinatubo.

aliaraihana said...

dont even trust people..
unless u know them well..
BUT... people might change easily..
boleh letak kepercayaan itu..
tp mungkin tidak sepenuhnya..
sebab satu hari diri sndri yg akn kecewa... ;)
-sedikit nasihat andai membantu-

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top