Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Monday, February 15, 2010

Berita sedih melanda jiwaku

4694222-md Hari ketiga aku di rumah, aku dikhabarkan dengan berita yang menggugat emosi aku. Berita yang mendatangkan kebengangan dan melahirkan kebengongan. Melemahkan setiap urat-urat dan sendi-sendi yang biasanya tegak berdiri. Adoyaiii…

Kakak sedara aku bertunang hari ini! Diam-diam ubi tahu-tahu je dapat berita menggemparkan ni. Itu pun aku bukan tahu dari dia sendiri, tapi dari orang lain. Buat kecik-kecik dengarnya. Kecik sampai tak ada orang luar ke?

Langsung tak sangka perjalanannya akan sampai ke destinasi itu secepat ini. Sedangkan masa aku masih belajar kat matrik dulu dia baru graduasi dari Gombak. Lepas tu dalam setahun dia bertukar-tukar kerja, belum dapat kerja tetap. Sekarang barulah dapat kerja tetap yang jawatan dan gajinya bolehlah tahan dan menjadi idaman aku serta idaman semua orang yang baru lepas graduasi. Not bad for a freshie. Rezeki dia.

Selalunya aku akan rujuk dia untuk apa-apa pertanyaan tentang study sebab dia sama major dengan aku. Aku berterima kasih gila kat dia sebab dia lah yang tukang bekalkan nota-nota dan buku teks yang aku masih gunakan sampai sekarang. Beza pengajian kitaorang dalam 3 hinggan 4 tahun je.

Dari penampilan sekali tengok tak adalah hebat sangat. Dia kata pointer dia pun biasa-biasa je untuk budak yang major Sains Politik. Bukan seorang yang menonjol serta dikenali ramai. Juga tidak aktif dalam mana-mana kelab ataupun persatuan. Boleh dikatakan sebagai seorang pelajar skema yang tarafnya biasa-biasa je.

Rasanya baru 2 bulan lepas aku bersembang dengan dia dan bertanyakan tentang jodoh, Katanya belum ada calon lah, tak ada yang berkenan di hati lah, ini la, itu lah. Tapi sekarang, aku dikejutkan dengan berita dia telah bertunang hari ini!

Bukan aku tak suka dia bertunang, tapi aku tak sangka secepat ini. Kenapa aku pulak yang tiba-tiba naik syeikh dan duduk tak tentu arah ni? Sebab aku yang plan bagai nak rak nak kahwin tapi orang lain dulu yang jalan. Aku marah! Ya! Aku memang cemburu! Kadang-kadang rasa sakit hati bila tengok orang lain yang mendahului kita. Parah! Parah!

Kenapa dia yang potong aku? Bila difikirkan balik tak guna pun aku merungut-rungut. Dia siapa, aku siapa. Dia perempuan, aku lelaki. Aku perlu cari, dia perlu tunggu. Aku perlu sediakan wang, dia mungkin dah ada wang. Aku masih belajar, dia dah kerja. Aku telalu banyak beban, dia kurang beban. Hmmm…untungnya jadi perempuan, tunggu saja. Tak perlu risau-risau pasal jodoh. Serius aku rasa dunia ini memang tak adil. Aku tensi!

Aku nak kahwin jugak!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top