Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Monday, February 1, 2010

Perangai orang hari ini

Hari ini sekali lagi aku marah dan meluap-luap macam gunung berapi. Tapi nasib baik gunung berapi tu tak meletup secara fizikal. Secara mental cuma. Penampilannya menggelikan seluruh urat saraf dan saraf tunjang aku. Terketar-ketar seluruh badan menggeletar melihat liang liuknya. Sangat menaikkan pengaliran hormon adrenalin ke tahap maksimum.

Aku nampak seorang perempuan yang agak-agak kurang cantik la. Badanya besar gedempol semacam lagi nak pakai baju dan seluar yang ketat-ketat. Kalau cun tu tak apa la jugak. Ini macam sarung nangka busuk. Mulutnya boleh tahan la mengutuk orang. Rasa macam tak sedar diri pulak budak tu. Cakapnya main lepas je. Yang aku bengang pulak tu dia boleh pulak datang sini bawak kereta. Parking kereta pulak tak betul. Masuk pun separuh je. Memang mengganggu keluar masuk kereta. Apa dia pikir jalan ni bapak dia yang bikin?

Tak cukup dengan itu. Adalah pulak seorang manusia ni yang sememangnya dia adalah seorang yang amat tua (senior). Berlagak macam tempat ini dia dah pijak selama beribu-ribu tahun. Beraksi macam dia mempunyai pengalaman dari perjalan sejuta tahun. Bercakap macam dia adalah manusia yang tak pernah buat salah dalam dunia. Hanya dia yang betul dirasakan. Beri arahan pulak pada waktu dan keadaan yang tak sepatutnya. Di mana letaknya pengalaman dan ilmu yang telah dipelajari selama jutaan tahun? Tunjukkanlah kalau betul berpengalaman dan bertindaklah secara profesional. Ini tidak, lain yang diucapkan, lain yang dilakukan.

Ada saja benda yang menghilangkan mood aku pada hari ini. Gelagat dan fiil pelbagai orang yang ditemui pada hari ini kurasakan nak pijak-pijak saja sebab menyampah dengan perbuatan-perbuatan mereka yang tak sedar dek diri. Hampas! Hampagas!

Disclaimer: (Maaf kalau penggunaan bahasa yang digunakan adalah melampau. Ini berlaku kerana penguasaan diri untuk mengawal minda adalah di tahap yang membimbangkan. Kadar kewarasan adalah separa dan perasaan untuk melakukan perkara-perkara emosi adalah tinggi.)
Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top