Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Monday, February 15, 2010

Sebentar bersama hati penulis

writer Kadang-kadang aku terfikir juga, kebelakangan ni entri-entri yang aku hantar semuanya bertemakan perasaan aku. Perasaan itu pulak semuanya berlatarbelakangkan ketidakpuasanhatiku terhadap sesuatu duaatu dan tigaatu atau banyak suatu.

Perasaan emosi, tensi, marah, bengang, sakit hati, tekanan, stres dan unsur-unsur yang berbaur negatif menyelubungi diri ini hingga boleh mandatangkan mudarat yang kronik kepada penghidapnya. Sekarang jarang sekali aku hantar entri yang menggembirakan atau yang menghiburkan. Sebabnya yang aku alami dewasa ini hanya menjalani hari-hari yang penuh onak duri yang tajam macam landak hutan.

Bukan aku tak nak hantar entri yang menarik tapi yang menyedihkan lebih banyak datang ke dalam hidup aku ini. Bagi pembaca-pembaca, maafkan saya jika selalu sangat beremosi ketika menulis blog ini. Ini sajalah medium luahan hati saya kepada dunia. Nama pun mataHATI ke mataDUNIA. Tak kisahlah korang nak baca atau tak sebab aku tak rugi apa-apa pun kalau tak ada orang baca, blog ini sekadar mengisi masa lapang daripada terbuang...

Dulu aku tak tahu nak tulis ape kat dalam blog, Tengok orang lain ada blog, aku pun nak punya blog jugak. Tapi apa yang ditulis? Tak ada. Aku cuma cut-and-paste je entri-entri yang aku rasa menarik dari blog orang lain. kira macam ciplak jugak lah. Plagiat gitu. Tapi masa tu aku tak ada modal nak tulis ape untuk menghiasi blog tu. Sekarang lain, walaupun aku tak ada idea yang menarik untuk dihantar, aku perlu memastikan semua entri dalam blog aku adalah asli dan tulen dari luahan otak cair aku. Walaupun mengarut sekali atau duakalipun.

Memang betul ke blog aku ni tak menarik? Aku tahu aku tak punya gaya bahasa unik seperti Hilang Punca. Aku tak pandai oleh ayat semenarik nurulism.com juga aku tak mudah bermain dengan kata-kata seperti dalam novel Hlovate. Namun aku tetap tahu yang aku perlu terus mencuba, memperbaiki madah berhelah yang akan aku coret dalam blog kesayanganku ini…

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top