Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Tuesday, February 23, 2010

Cukuplah setakat ini…

discrimination Dasar manusia zaman sekarang. Yang dahulunya dicari dan ditarik ke hulu ke hilir sekarang langsung terus dibiarkan senyap kelu tak terkata. Hilang terus punca komunikasi seakan-akan tidak mengenali antara satu sama lain.

Dahulunya susah senang dikatakan bersama diungkap kalimah itu berulang kali tanda setia untuk berkorban demi teman yang diagungkannya. Sekarang setelah dapat kembali punca kegemilangannya yang dahulu pernah meninggalkannya kerna angkara sengketa orang ketiga dan juga beberapa.

Dilupakan kalimah akrab yang pernah dia lafazkan dulu kerana sekarang sentiasa berdamping dengan gurunya. Khabarnya sangat susah nak didengar sedangkan dulu bunyi tapak kakinya selalu terdengar. Entah sakit pening lapar hidup kenyang mati langsung hilang tanpa berita.

Orang lain yang selalu ada bak belangkas juga kini menjadi belangkas orang lain. Hati dan perasaan ini tidak langsung dijaga. Tahunya mengutuk, mengherdik, memaki dan memandang serendah-rendahnya martabat orang yang pernah mengiringinya dulu.

Cukuplah pengorbanan aku selama ini telah aku berikan. Sakitnya masih terasa menikam-nikam kini pintu ulu hati. Aku juga punya impian dan mimpi yang aku ingin jadikan kenyataan. Aku tidak ingin lemas dalam lautan angan-angan sekiranya kau semua juga lemas di situ.

Aku selamatkan diriku ini sebelum terlewat untuk diselamatkan. Aku tak akan lagi berkorban kerana aku tak mahu terkorban. Tidak cukupkah apa yang dah aku korbankan selama ini? Selama ini yang telah ribuan mata telah memandang penat lelahku. Cukuplah untuk aku berehat disini. Aku tak ingin hanyut dalam permainan orang-orang yang rugi…

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top