Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Tuesday, February 16, 2010

Misi diteruskan…

mouse-mission-impossible1 Hari ini aku menanam niat untuk meneruskan misi aku supaya ia menjadi kenyataan. Azam terus membakar segala apa yang menjadi penghalang di persekitaran. Tolong beri laluan dan sokongan!

Niat aku yang paling utama ialah: Aku nak kereta!!! Aku cemburu buta dan cemburu bisu bila mengenangkan kawan-kawan aku punya kereta sebagai kemudahan seharian mereka. Aku bila lagi? Lantaklah apa orang nak kata. Aku memang degil dan keras kepala. Kalau aku kata aku nak, aku akan dapatkannya jugak!

Misi yang pertama ialah mengendeng mak aku. Kena slow-talk dulu baru perbincangan berjalan lancar. Manja-manja dulu kasi aura naik. Agak-agak suhu dah sesuai tu, lancarkan serangan!

Soalan bermula dengan memancing perasaan. Bila agaknya boleh dapat kereta agaknya eh? Tak payah kereta mahal-mahal atau kereta baru. Asal boleh gerak dan tak ada masalah melampau aku dah puas hati dah. Kereta second-hand pun tak apalah. Sebabnya aku dah banyak tengok kawan-kawan aku beli kereta terpakai. Elok je. Murah la cikit dari kereta baru. Huh, pengaruh kawan yang cukup besar di sini!

Apa prosedur yang diperlukan untuk aku memiliki sebuah kereta? Berapa yang perlu aku peruntukkan untuk belanja kereta? Ansuran kereta, insuran, minyak, tol, servis dan apa-apa lagi yang berkaitan dengan orang yang punya kereta. Soalan itu semua masih tergantung lagi sebab aku belum ketemu masa yang sesuai untuk berbincang dengan mak aku…

Nantikan sambungan…

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top