Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Friday, December 4, 2009

XXXII. 1, 2, 3…? Cepatnya!

mini jadual
Aku baru lepas check jadual pre-registration aku. Semua subjek yang aku nak dah selamat didaftarkan. Lega gila. Tambah satu subjek kena ulang. Bodoh punya I***r. Bengang aku dengan kau. Kau punya pasal la ni. Celaka.


Cuma Intro to Econs je aku pikir nak drop sebab kelas tu pagi sangat. Takut  aku tak boleh bangun. Huhu. Kena tukar kelas yang lambat sikit. Buka semester nanti aku kena add balik subjek tu secara manual. Nampaknya kena mengadap Wahabuddin si Kepala Jabatan la gamaknya.


Aku periksa Comfirmation Slip. Ku lihat atas kanan. Wah! Aku dah level 3. Maknanya aku dah tahun ke-3. Gila lama. Tak terasa kepantasan waktu bergerak. Lagi 2 tahun aku grad. Huhu. Insya-Allah. Tak sabarnya!
Dah tahun 3 ni maknanya subjek makin susah. Study makin payah. Tugasan makin parah. Dugaan makin gagah. Silap-silap boleh muntah darah. Wek!


Tahun 3. Maknanya junior aku bertambah ramai yang masuk UIA. Aku dah jadi senior. Terbayang-bayang panggilan dari freshie-freshie: “Abang…itu. Abang…ini.” Bila senior ni banyak orang rujuk kat kita. Siapa lecturer killer. Camne nak tiru dalam exam. Apa alasan best untuk ponteng kelas. 1001 soalan dikeudarakan. Berpengalaman la katakan.

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top