Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Tuesday, December 1, 2009

XXX. poket berhabuk

korang semua ada duit masa cuti semester ni. asal tiba je cuti, adalah yang berjemaah tengok wayang, shopping, jalan-jalan ke sana ke mari dengan kawan-kawan. aku juga punya masa lapang. cuma aku tak punya wang.


duit PTPTN aku dah lama habis sebelum mula cuti lagi pun. mana tak habis. sini orang pinjam. sana orang nak buat loan. kalau aku jahat sikit boleh aku jadi Ah Long. sayangnya aku tak ada kaki-kaki pukul kalau dieorang tak boleh bayar. tapi nanti tak pasal aku kena angkat balai pulak. lagi haru.


alangkah best kalau aku boleh rompak bank macam dalam movie tu. macam-macam taktikus dan strategi-strategu mereka gunakan. yang unik dan tak pernah terfikir dek kaum pun ada. dah la. aku bukan nak cerita pasal rompak kat sini.


cuma waktu cuti ni aku agak terkilan. tak berapa rasa macam cuti. duduk rumah tidur aje la. kalau mak aku tak masak alamatnya makan lauk kedai la. kedai pun kedai sama je. seminggu dekat tiga empat kali makan kat kedai sama. bilalah nak merasa air tangan isteri. cepat-cepatlah! amin…


ni dah nak bukak sem baru ni ada lah beberapa orang yang namanya terpaksa dirahsiakan atas tujuan-tujuan keselamatan kerajaan dah mula bagi arahan dah. dah menunjukkan belangnya. timbul la masalah yang aku agak tak puas hati la.masalahnya ialah semua benda yang dia suruh buat tu memerlukan wang, pitih, dan seumpamanya yang nilainya disahkan oleh Bank Negara Malaysia.


tempat peminjam wang aku pula entah bilalah dia nak masukkan dalam akaun bank yang nilai tinggal 2 digit tu. mungkin seminggu lepas bukak semester. mungkin 2 minggu. memang kena ikat perut la buat sementara waktu ni. haih la badan. sabar jela perut ye. kita sama-sama kesian.


dengan nak beli ini lagi itu lagi. mata memandang semua nampak menarik. hujung minggu ni ada PC Fair kat KLCC. aku nak shopping barang-barang komputer. tapi tengah pokai ni. =’(


p/s: ada orang sudi pinjamkan aku duit?

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top