Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Tuesday, December 29, 2009

Orang tak malu yang melukut

Kali ini aku terpaksa bekerja dengan si dia sekali lagi. Dulu dah pernah ada kes salah faham dengan orang lain dalam pasukan. Tapi dari matahati aku mengatakan ini semua bahana ego yang mendalam di dalam diri. Dia saje yang nak betul. Orang lain semua salah. Samapah betul orang macam ni. Aku tak nampak apa kepentingan orang macam ni pada masyarakat. Tak lebih dari sekadar sampah yang busuk dan menyusahkan orang. Sakit hati betul. Bengkek beb!

Quarrel1Ingatkan itulah kali terakhir aku bekerja dengan dia. Tak sanggup lagi dah nak simpan perasaan menyampah dan meluat yang mendalam. Nampaknya kali ini hujan di langit turun balik setelah sekian lama cuaca cerah. Langit tu hati aku lah yang mula-mula mendung dan semakin lama semakindilanda keributan. Dengan masalah itu lagi, ini lagi. Aku tak larat nak melayan semua sebab bukan semuanya memberi faedah bagi aku. Ada yang menyenangkan tapi tak kurang yang menyemak saja. Hidup macam semak samun. Dekat situ ada orang dekat situlah dia nak semakkan keadaan yang semamangnya dah semak. Jangan sampai aku tebas kau semak.

Kehadiran dia atau ketiadaan dia sama saja. Dia tak ada pun tak apa sebab dia sememangnya tak menyumbang dalam aktiviti ini. Sekejap ada tapi banyak kejap yang hilang. Entah ke mana merende’ bertiten pun tuhan saja yang tahu. Nak buat projek ke ‘makeout’ ke lantak kau lah. Rasakan kalau nanti ada balasan menunggu kau yang mungkin setimpal atau banyak timpal bergantung dengan kadar kafarah yang seharusnya.

Perangai tak ubah macam budak-budak yang duduk kat kawasan perumahan aku. Macam anak gampang. Bertukar-tukar pasangan macam tukar baju. Dimana kesetiaan kau? Mana hilangnya respek aku dulu pada kau bila kau mendapat seorang perempuan yang baik hadir dalam hidup kau. Awek kau  tu punyalah sikit punya baik sejak aku kenal dia. Memang perempuan pilihan setiap lelaki la. Ini kau pulak buat hal bila dah dapat dia. Jagalah hati dia macam mana kau nak orang jaga hati kau jugak. Jangan hidup untuk ambik je tapi tak nak memberi. Perangai macam sialan.

Orang-orang sebegini tak sepatutnya dijadikan sebahagian dari aset untuk bekerjasama. Buat tak tak tahu je lagi bagus dari bercakap dengan mereka-mereka ni. Kalau cara percakapan pun dah menyakitkan hati apatah lagi nak  dijadikan rakan kongsi. Hampagas!

2 comments:

si manes yaya said...

uik.. mara bebenor kat sape nih..

Tukang Tulis said...

ade la kot kat org mane ntah... lalala~

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top