Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Wednesday, December 16, 2009

Hilang baju

Aku dengar dari sumber perisikan dan pertahanan awam mengatakan ada beberapa kumpulan manusia yang dah hilang baju. Ada berapa kumpulan tu aku tak tahu tapi ada laa. Apa maksud hilang baju ni? Ada orang jahat yang curi ke? Tak hairan lah makin banyak manusia sekarang yang pakai baju tapi tak cukup kain. Selalu je jumpa orang macam tu kat kelab malam, pub, disko dan lorong-lorong  mencari pelanggan. Tapi yang tu pakai baju lah jugak walaupun secebis je kan? Macam kain buruk kat rumah aku.

*****

Patutlah baru-baru ni aku nampak sekumpulan orang tu dah lama tak menonjolkan muka diaorang. Rupa-rupanya baju diaorang hilang. Patut la menghilangkan diri. Kesian la pulak kan. Tapi harap-harap diaorang ni jangan la bersedih. Korang mesti akan dapat balik baju yang hilang tu. Tak kan nak biar bogel je kan? Aurat dan maruah kena jaga. Malu tuu…

Cari-carilah siapa-siapa yang prihatin yang boleh sedekah baju kat sekumpulan orang ni. Teruskan pencarian dan berjuang. Mesti akan jumpa balik baju tu. Okek?

*****

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top