Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Sunday, November 22, 2009

XVIIII. 3 hari 2 malam di Genting Permai Resort

101_0378
Handphone aku berbunyi. menandakan kemasukan mesej baru ke dalam inbox. aku buka. tertera jemputan untuk menghadiri program pengurusan persatuan kat Batang Kali. Sender Wan Malik. aku tutup mesej. tanpa membalas. perlu masa untuk fikir. masa tu tengah exam final. otak tengah mereng sikit.

selang beberapa hari. aku lepak bilik Ilyas. beb, keluar jugak nama kau kat blog aku. bukan senang tahu aku nak promote member. kehkehkeh. Ilyas suruh aku bagi nama kat Wan Malik. Soft-book. padahal aku belum tahu lagi aku free ke tak waktu tu.

sehari sebelum program. aku diberitahu tempat bertukar daripada Batang Kali ke Genting. Genting? Ya, Genting. sejuk. kena pakai sweater. kalau tak nanti jadi Pingu. comel. hahaha~

tup-tup. masa yang ditunggu pun tiba. 20hb Nov 2009. ramai gak member-member aku dan sekutu-sekutu Kelab Wawasan pun turun. Izhar pun turun gak. atas permintaan Wadi. hoho. Best la gamaknya nanti kat Genting. the enjoyment just started! eyahoo!

lepas solat Jumaat, kitaorang berkumpul kat tangga besar. meeting point biasa setiap kali ada program. ntah dah berapa kali aku pernah tunggu bas kat situ. aku tak pernah kira. yang pasti banyak kali.

ada 2 bus. katanya bas pertama sampai pukul 3.30pm. OK. bus pertama sampai tapi oenuh dengan budak-budak dari IPTA lain. Budak-budak dari UIA akan naik bus kedua. hujan mulai turun merebahkan kandungannya yang makin berat.

jam nak dekat-dekat pukul 7pm. barulah bas sampai. hampeh betul. alasannya jalan jem. siapa suruh kau tak bawak roti. bodoh! lalu kami semua naik lah bas. lebih kurang nk dekat Isyak barulah kami sampai ke Genting Permai Resort. keluar je bas semua kepit-kepit. maklumlah sejuk. berkabus gitu. mulut pun bercakap keluar asap. tak perlu nak hisap rokok. fuhh..fuhh..

aku yang pada mulanya menjadi peserta dinaiktarafkan oleh urusetia-urusetia yang sememangnya member kemceng aku untuk menjadi urusetia jugak seperti mereka. mungkin sebab pengalaman yang aku ada kot. huhu.

mula-mula aku ingat nak belajar sesuatu yang baru. teknik-teknik atau skil-skil yang belum pernah aku cuba. namun. pelamin anganku musnah. rata-ratanya seperti program biasa yang tidak mencapai tahap jangkaan aku. aku pulak yang kena kongsi pengalaman aku dengan peserta-peserta. tapi tak ape la. amik yang positif. kurang-kurang pun aku dapat pahala. sharing is caring la katakan.

ada slot-slot khusus dari para jemputan dan VIP. antaranya Dato’ Ramlah Adam (penulis buku subjek yang aku pernah belajar), Rizalman, Bon Zainal (pereka fesyen Mawi) dan sapa lagi ntah aku tak dapat nk ingat. program yang tak kurang menarik la bagi orang-orang yang baru join dunia program ni. overall OK la.

bilik resort. fuh! memang tip-tip! aku puas hati la. katil single sendiri. bilik air sendiri. tapi takde masa nak mandi pun. swimming pool pun ada. tapi sejok kowtt!! tak kuasa aku nak mandi.

makanan. ok la. janji kenyang. takde la sedap sangat. biasa-biasa je. 2 bintang la aku kasi dari 5 bintang. ade club. Cabana Club. sempat gak la aku layan main pool se’round’ setelah di cabar oleh seorang peserta. aku pun tunjuk la segala bakat terpendam yang tersimpan dalam badan ni. too bad for him. dia kalah. tu la. berani lagi nak cabar aku. nasib baik je tak bertaruh. sebenarnya aku pun takut gak kalau kalah aku yang kena bayar. hehe. selamat~

overall. semuanya OK. aku dapat la jugak berprogram sambil bercuti. yeay! nk tunggu parent aku tu, bukan tak best, tapi ada kawan-kawan lagi syok! umph gitu! hehe.

semoga ada lagi program yang menarik macam ni. hopefully kali ni meet my expectation la… so long!

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top