Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Tuesday, November 10, 2009

VII. Bosan... Boring... Pingu?

hari ni aku bangun pukul 1 tengah hari. bagus kan? orang kata bangun pagi-pagi murah rezeki tapi aku lagi nak membuta sampai matahari dah hilang sinaran Vitamin E. saintis yang kata la. aku tak tau pun betul ke tidak. aku tak pernah melalui kajian atau eksperimen dengan matahari. kecuali ada sekali masa kat kelas sains sekolah rendah adalah aku letak biji benih kat bawah matahari bagi dia bercambah. mantap! lama-lama lepas tu biji benih tu dah berulat sebab aku tak jaga. wekkzz!! geli kot!


bangun-bangun je sweetheart aku message. dia tanya nak pegi study kat library tak? aku pun terus iya kan aje. boleh gak aku online kan. hahaha. =p tapi aku lapar gile. cafe econs. tu la tempat aku lunch hari ni. lauk? ok la. agak sejuk. layan sudah. tuhan bagi rezeki kau makan aje la! jangan banyak songeh!


lepas tu kami masuk balik library. cari tempat duduk. shit! semua meja yang ade power plug semua dah penuh. damn! camne aku nak online kau bagitau aku sekarang? hmm. boleh je online. tak payah pakai power. ape susah? kau sendiri yang cari susah. bajet nak study la. bawak buku tebal-tebal tapi tak study. apa nak jadi kau ni? pemalas sungguh. angan-angan je lebih. effort haram. tido rajin. makan depends. aku tak makan selagi tak lapar. power kan perut aku? aku ikut sunnah la dowl! makan ketika lapar. berhenti lepas kenyang. best kan aku? macam Karam Singh Walia pemberita TV3 tu. suka buat peribahasa sendiri. macam bagus. bukan aku. pemberita tu. padan muka. hahaha.


sampai senja jugak la aku bertapa kat dalam library tu. dah la sejuk. jimatkan la sikit duit bil elektrik tu dari pasang air-con, baik letak kipas yang keluar sembur air tu. rasa macam duduk kat bistro sikit. lalala~ keluar je library masing-masing dah jalan kepit-kepit. macam ada seekor haiwan kat kutub tu. penguin nama dia. cute kan? aku suka Pingu. comel. comel macam Pingu. haha. tapi dia tak ape. dia tahan sejuk. tak pakai baju pulak tu. nyentap seyh! tibe-tibe Pingu menjadi topic. nasib la. ade aku kesah? bak kata kawan-kawan yang kulupa namanya. 


aku keluar tu pun sebab ade orang dah ngadu lapar. namanya dirahsiakan atas sebab-sebab kemaslahatan. kesian pulak. time aku lunch tadi tak nak makan sama pulak. pening aku. nasib baik tak ade migrain. syukurrr. ade member aku yang berpenyakit migrain tu lebih membuatkan orang lain untuk mengalami migrain daripada tuan punya migrain sendiri bila dia kena attack migrain. tak faham sudah. tak paksa korang faham pun. biasalah. otak masing-masing. ada yang pick-up, ada yang lampi. 


*maaf* (~ ,^)v

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top