Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Friday, November 13, 2009

XII. Aku masih terjaga… masih.. masih…

malam ni baru ade terasa sikit nak study. malam pebendanya. sekarang pukul 3.30 pagi kot! dah pagi! bukan malam lagi untuk kau membuta! bangun woi bangun! tingkatkan semangat! tambahkan usaha! gua tau lu boleh beb! chaiyok!

harap-harap jangan tinggal kata-kata sudah la. tak sanggup lagi nak buat orang yang tersayang dan diri sendiri menyesal. haih. keluh. keluh. tinggal lagi 24++ jam je lagi untuk next paper. paper International Relation. kelas pagi yang paling banyak aku tak datang. kelas aku yang toyol-toyol tak boleh diharap. toyol pun tak datang kelas. macam mane nak sign attendance aku! (jangan tiru macam saya. ada musibah yang bakal menimpa)


mulanya memang cuak gak la. level absenteeism aku dah nak kena bar dari final exam kot. nasib baik aku gunakan kepakaran aku untuk mengelakkan dari kena bar. Alhamdulillah. lepas gak dari bar list. selamat.
cuaknye takde orang yang taw la. sape tak cuak beb kalo pada masa depan kau dah boleh nampak duit PTPTN ko kena reduce. pastu kau nampak diri kau kena maki dengan parent kau. yang semestinya akan hangin mengalahkan angin sepoi-sepoi bahasa kat Hawaii. dah yang paling teruk kau akan nampak result kau yang bertanda Barred From Final exam. tu yang paling pedih beb.
add subjek penat-penat. lepas tu senang-senang pulak kau sengaja cari masalah. bengong kan? dugong pun tak bengong macam ni. memang la sebab dugong mane pergi sekolah ngok!

kesimpulannye. ni bukan esei nak kesimpulan! persoalannya ialah sampai bila kau nak jadi camni? sedar lah kau tu dah ada tanggungjawab! kau pergi cari masa depan kau sendiri yang cerah macam matahari cerita teletubbies! bukan future yang gelap macam cuaca lately ni yang asyik hujan je memanjang!!!

jeritku pada diri sendiri yang masih blur di pagi hari. dah nak subuh dah pun.

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top