Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Friday, November 27, 2009

XXIII. just a little thought across my mind…

kadang-kadang aku berfikir, merenung langit ciptaan Allah seketika. memang nampak poyo. tapi ape orang nak kata lantak lah. aku tak ganggu urusan kau pun hah!
berfikir di mana akhir tuju jalan kita. betul ke haluan yang aku ikut ni? betul ke cabang-cabang, ranting-ranting, simpang-simpang yang aku terokai selama ini? kat mana aku nak tau kebenaran jalan yang aku ikut tu? siratul mustaqim lah yang aku idam-idamkan. semoga bertemu jalan kebenaran. amin!
sekarang tengah cuti semester. hari-hari yang berlalu aku habiskan dengan menjadi seorang pemikir. macam-macam aku pikirkan. masalah dunia, masalah politik, masalah kewangan, masalah kahwin, masalah study, masalah kedai kopi, syarikat, hutang dan lain-lain masalah duniawi. tapi selalukah kita pikir tentang permasalahan agama? masalah aqidah, dakwah, sunnah, wahhabi, pengganas, Osama Laden, Ahmadinejad, Obama, Hameed Banzai, Muammar Gadaffi, Dafi AF dan sebagainya… tengok. aku dah mula mengarut. stop! stop!
dewasa ni, hobi aku masih mengetuk-ngetuk keyboard di laptop untuk di paparkan di blog aku. seperti yang korang semua tangah baca sekarang. semua hari-hari yang akau lalui mane yang sempat aku luahkan kat blog ni. sekadar tempat leuahan perasaan. ade jugak kadang-kadang aku jadikan tempat untuk pelayar-pelayar blog berdiskusi atas topik yang diutarakan dan diselatankan.
topik ape tu bergantung. bergantung kepada apa yang aku rasa nak tulis. tapi malangnya orang malas nak baca. aku pun tak tahu ape sebenarnya yang blogger-blogger ni cari? blog yang cantik atau isi yang berilmiah? haa…yang ni open for discussion. take note ok. hehe.
akhir-akhir ni selalu jugak pergi dengar ceramah, tazkirah. ade yang best. ade yang tak puas hati. tu semua biasalah. untuk orang yang boleh berfikir. tu lagi baik dari orang yang sumbat je semua input tapi tak faham sepatah haram jadah.
jadi mana yang aku rasa baik untuk aku kongsi dengan semua orang, aku publish la kat blog ni. aku sedaya upaya cuba untuk menjadikan isi blog ini sebagai tontonan awam. ‘U’ gitu. semua orang boleh tangok. tak terhad pada kawan-mawan, sedara-mara, sepupu-sepapat dan lain-lain spesis yang wujud kat mukabumi ni.
blog ni boleh jadi medium dakwah. bukan sekadar penyebaran agama. pengalaman, luahan, apa-apa pun boleh. nama pun aku punya blog. suka-suki aku lah nak tulis ape. ye tak?
feel free to browse this blog. baca macam BAPAK korang yang punya. tak kesah nak baca terbalik ke, senget ke, sengal ke, songsang ke, flipside ke. cuma jangan buat blog ni macam KAU yang punya. haru nanti…

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top