Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Sunday, November 8, 2009

V. Kemengantukan

aku tengah tulis post ni dalam keadaan separa sedar. jadi maafkan aku kalau tiba-tiba keluar bahasa planet marikh yang tak pernah korang dengar seumur hidup korang setahun jagung ni. 

masuk malam ni dah 3 malam aku stay up. malam pertama dengan alasan study. begitulah jugak pada malam kedua. malam ni pulak tetibe datang angin nak layan internet sampai pagi. bajet mata boleh tahan. memang buat kerja bodoh kan? apa nak jadi ni... bak lirik lagu Dato' S.M. Salim.

sepatutnya malam ni la aku tidur dengan secukupnya setelah puas bersengkuangkan mata. rasanya macam ada silap. sengkuang tu sejenis sayur. bersengkang mata. study 2 subjek yang susah macam haram tu. haram pun tak susah macam tu. tiba-tiba lagi mataku diserang angin mengantok dan bantal pun seakan-akan memanggil untuk dipeluk. disepak. diterajang. mana yang kena saje la sebab aku dah tido. mane aku taw! jadi kesimpulannya aku nak tido...

tengok, kan aku dah mengarut panjang berjela ni. tido la woii.

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top