Al-Muqaddimah

semua frasa + subjek + predikat + nahu + dengung + lughah + balaghah + saraf + harakat apekejadah dalam blog ni aku tulis sendiri dengan menggunakan kepala otak aku sendiri atau dari pusat sumber rujukan yang
dipercayai serta muktamar. kalau nak komen sangat dialu-alukan. tafaddhal. kalau nak kutuk sila pikir banyak kali dulu sebab makhluk lain pun akan baca kutukan kau. aku ade hak nak tulis apa aku suka. ini negara bebas dengan kebebasan bersuara... sila baca dengan minda dan hati yang terbuka dan bukan terlangkup. aku sekadar menyampaikan dakwah dan pesanan serta peringatan dengan caraku sendiri...

Kipas-Susah-Mati~

لا اله الا الله محمد رسول الله في کل لمحة ونفس عددما وسعه علم الله

Saturday, November 28, 2009

XXVI. jam biologiku dah biol…

masa exam week hari tu adalah satu tempoh yang cukup menguji keimanan. boleh kata tiap-tiap malam aku bersengkang mata untuk tak tidur. punya la aku tahan mata tuhan je yang tahu. macam-macam cara yang aku guna. minum nescafe. tongkat ali. makan gula-gula. sampai ada tahap aku search kat Google cari petua nak ‘stay up’. tapi kalau mata dah tak tahan sangat aku tutup je buku. dah mantong nak buat camne kan.

kroh…kroh…sedapnya tidur…

sekarang exam dah habis. aku pun dah seminggu habiskan masa kat rumah. dengan keluarga tercinta. tapi sampai hari ni satu tabiat aku susah betul nak ubah. ni gara-gara exam hari tu la. suruh study awal-awal tak nak. tunggu sampai saat terakhir. memang cari bahana.

tabiat tidur sampai lewat pagi dah jadi kebiasaan aku. kadang-kadang malam aku ‘stay up’ sampai 4 atau 5 pagi. dah lepas subuh baru nak tidur. tengah hari baru bangun. silap-silap lajak sampai petang.

dah terbiasa buat benda tu. jadi susah la nak tidur dan bangun waktu normal. kena sampuk Batman agaknya. dulu pernah dia offer jadi Robin. tapi aku tolak sebab masih belajar.

jam biologi aku yang normal pun dah jadi macam Batman. siang lelap malam celik. kena setting balik ke ‘default’ ni. kalau tak parah. semester baru dah nak bukak. azam dan niat tu ada…

tapi sampai ke hari ni belum ada masa nak setting balik jam aku ni. tunggu je la labuuu…

No comments:

Related Posts with Thumbnails
dah abis baca kan? dah.. sila la blah. tutup window ni kalau dah tak nak baca lagi. kalau nak baca naik atas balik. sekian. end of transmission. tuttttttt.....
back to top